لبخند خدا

 

 

 

لوئیز ردن،زنی بود با لباسهای کهنه و مندرس، و نگاهی مغموم. وارد خواربار فروشی محله شد و  

 

با فروتنی از صاحب مغازه خواست کمی خواروبار به او بدهد. به نرمی گفت شوهرش بیمار است و  

نمی تواند کار کند، و شش بچه شان بی غذا مانده اند. 

 

جان لانگ هاوس،صاحب مغازه، با بی اعتنایی، محلش نگذاشت و با حالت بدی خواست او را  

 

بیرون کند. 

 

زن نیازمند، در حالی که اصرار می کرد گفت: آقا،شما را به خدا، به محض این که بتوانم پولتان را  

 

می آورم. 

 

جان گفت نسیه نمی دهد. 

 

مشتری دیگری که کنار پیشخوان ایستاده بود، و گفت و گوی آن دو را می شنید به مغازه دار  

 

گفت:  ببین خانم چه می خواهد،خرید این خانم با من. 

 

 خواروبارفروش با اکراه گفت:لازم نیست،خودم می دهم. لیست خریدت کو؟ 

 

لوئیز گفت:اینجاست. 

 

لیست ات را بگذار روی ترازو. به اندازه وزنش ، هر چه خواستی ببر. 

 

لوئیز با خجالت یک لحظه مکث کرد. از کیفش تکه کاغذی در اورد، و چیزی رویش نوشت و ان را  

 

روی کفه ترازو گذاشت. همه با تعجب دیدند کفه ترازو پایین رفت. خواروبارفروش باورش نشد ،  

 

مشتری از سر رضایت خندید. مغازه دار با ناباوری شروع به گذاشتن جنس در کفه دیگر ترازو  

 

کرد کفه ترازو برابر نشد، آنقدر چیز گذاشت تا کفه ها برابر شدنددر این وقت، خواروبارفروش با  

 

تعجب و دلخوری تکه کاغذ را برداشت تا ببیند رئی آن چه نوشته شده است. کاغذ لیست خرید  

 

نبود.  

  

دعای زن بود که نوشته بود: 

 

ای خدای عزیزم، تو از نیاز من با خبری، خودت آن را برآورده کن. 

 

مغازه دار با بهت جنسها را به لوئیز داد و همان جا ساکت و متحیر بهتش زد. 

 

لوئیز خداحافظی کرد و رفت.  

 

 

... مشتری یک اسکناس پنجاه دلاری به مغازه دار داد و گفت: تا آخرین پنی اش می ارزد، فقط  

 

اوست که می داند وزن دعای پاک و خالص چقدر است دعا بهترین هدیه رایگانی است که میتوان  

 

به هر کس داد و پاداش بسیار برد.

نظرات 22 + ارسال نظر
miniatorang پنج‌شنبه 14 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 07:07 ق.ظ

سلام سکوت دل
انتخاب زیبایی بود و چقدر به جا.
و این عین حقیقتته
گاهی چقدر ما از همه چیز بی خبریم!

تا بعد
یا حق.

مریم پنج‌شنبه 14 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 11:43 ق.ظ

سلام
خیلی زیبا بود
وقتی نوشته های قشنگ شما و بانوی سیب رو می خونم خدا رو به خودم خیلی نزدیک تر می بینم .
از رگ گردن هم نزدیکتر !!!
و دعاهام رو به استجابت نزدیکتر
ممنون برای این حس و حال خوبی که برای ما به وجود میارید !

غریبه یکشنبه 17 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 01:22 ق.ظ http://banouye-sib.blogsky.com/

سلام به سکوت دل خودمون

خوبی ...انشا الله که خوبی

دددد بگو که خوبی دیگه دختر....الان فکر میکنند چه به روزت اوردم جواب نمیدی...

بس خوبی ( با جذبه بخونش )

این مطلب لبخند خدا رو دو سه ماه پیش تو وبلاگ الهه عشق خونده بودم و از ایشون اجازه گرفته بودم تا یه روز اپش کنم که دیدم شما اپ کردی زدی رو دست ما دیگه....لبخند

خیلی قشنگه و نشانگر پاکی و صافی یک دله

خدا اینجوری از همه چی با خبره

ممنونم عزیزم موفق باشی

مریم یکشنبه 17 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 02:01 ق.ظ http://raze-nahan.blogfa.com/

سلام
ای کاش تو قسمت نظرات وبلاگ شما گل بود تا من هر وقت که بهتون سر می زدم یک شاخه گل تقدیمتون می کردم !

بزرگ سه‌شنبه 19 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 07:16 ق.ظ

درود
بسیار زیبا بود...خیلی زیاد...
لذت بردم!
عید سعید قربان بر شما هم مبارک باشد
بدرود

علی سه‌شنبه 19 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 09:03 ق.ظ http://www.stemarz.blogfa.com


سلام
از سوز محبت چه خبر اهل هوس را
این آتش عشق است نسوزد همه کس را

عید بزرگ قربان بر شما دوست عزیز مبارک باد
خوشحال میشم به من هم سر بزنید

علی سه‌شنبه 19 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 09:14 ق.ظ http://www.stemarz.blogfa.com

سلام
قشنگه
به من سر بزن

الهام سه‌شنبه 19 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 10:27 ق.ظ http://www.shamevojood.blogsky.com/

سلام دوست عزیزم
عععععععععععیدتان مبارک دلهاتان شاد لبهاتان خندان باشد.
مرسی که به من سر زدید ممنونم.
موفق باشی بای.
مرسی از اینکه من رو لینک کردین خوشحال شدم من هم شما رو حتما لینک خواهم کرد.

فرزاد سه‌شنبه 19 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 12:32 ب.ظ http://delshodehgan.blogsky.com

سلام
به به چه نوشته زیبایی
کاش قیمت و وزن دعاهامون رو بدونیم اونموقع می فهمیم که یکی هست خوب هوامون رو داره

موفق باشید

miniatorang سه‌شنبه 19 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 01:30 ب.ظ

سلام سکوت دل
خوبی؟
اومدم عید رو تبریک بگم
ان شا ا... که همیشه در کنار بانو شاد و سلامت باشید.
تا بعد.

پژمان سه‌شنبه 19 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 04:15 ب.ظ http://mihan.blogsky.com

سلام خسته نباشید

از اظهار لطف و نظرتون سپاسگزارم
متقابلا عید سعید قربان را به شما و خانواده محترم تبریک و تهنیت عرض میکنم

چوهست قدرت نیکی و رتبه خیرات
بجوی ملک ابد را ز نعمت فانی

بگیر دست فرومایگان چو نانت هست
که زود دست تو گیرد خدا چو در مانی

مطلب شما منو یاد حکایتی انداخت که بطور مختصر میاورم
جوانکی برای رسیدن به کلاس درس میبایست از رودخانهای عبور میکرد و هر روز دیر به کلاس میرسید
وقتی معلم علت را پرسید جوانک گفت که یک قایق مردم را در عرض رودخانه جابجا میکند و باید منتظر بمانیم تا قایق به سمت ما بیاید و از مسافرین پر شود تا حرکت کند
بهمین خاطر گاهی که دیر میایم قایق رفته و باید منتظر برگشتنش باشم
معلم چیزی در کاغذ نوشت و به جوانک داد و گفت از فردا پا بر روی آب بگذار و از رودخانه عبور کن!
جوانک از فردا همین کار را کرد و با کمال تعجب دید که در آب فرو نمی رود و از آن به بعد به موقع سر کلاس میرسید
یک روز با خودش گفت در این کاغذ چه نوشته شده؟
کاغذ را باز کرد و دید نوشته شده: بسم الله الرحمن الرحیم
با خود گفت این همان بسم الله خودمان است
فرداس آنروز وقتی پا بر آب گداشت در آب فرو رفت!
پس منتظر قایق شد و دیر به مدرسه رسید
معلم گفت: کاغذ را باز کردی؟!
جوانک گفت: آری
معلم گفت: اعتقاد واقعی و یقین داشتن موهبتی بزرگ است که تو آنرا سبک شمردی

موفق باشید

مریم پنج‌شنبه 21 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 06:09 ق.ظ http://raze-nahan.blogfa.com/

سلام
سکوت دل عزیز خوبید ؟
کم پیدایید !

الهام جمعه 22 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 08:18 ب.ظ http://www.shamevojood.blogsky.com/#

سلام
از حضورتان بسیار ممنونم من اپم خوشحال میشم دوباره شمع وجودم رو روشن کنید.
موفق باشید

پیام شنبه 23 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 09:21 ب.ظ http://khater.blogsky.com/

سلام خوبین شما اپ زیبایی بود خدا همیشه همه جا هست اما ما غافلیم قدرشو نمیدونیم من اپ کردم رسایت پیشاپیش عید غدیر خم رو به عاشقای علی و به شما تبریک میگم سر بزنید خوشحال میشم موفق باشید یا علی خداحافظ.

مریم دوشنبه 25 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 06:12 ق.ظ http://raze-nahan.blogfa.com/

سلام
سکوت دل عزیز
امیدوارم حالتون خوب باشه
از شما خیلی بی خبرم
ظاهرا باید از بانوی سیب عزیز جویای حال شما باشم !

غریبه سه‌شنبه 26 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 03:30 ب.ظ

سلام به عروس گلم

ببین چه مادر شوهر خوبیم


تو دستم گوشی دارم اس ام اس تبریک میفرستم برات اینجام تو وبلاگت دارم تبریک میگم تا دو قفله بشه

کار از محکم کاری عیب نمیکنه یه وقت نگی اله بله جیم بله ها

بردند به میزان عمل سنجیدند

بیش از همه کس گناه ما بود ولی

آن را به محبت علی بخشیدند

عیدتان مبارک

مریم سه‌شنبه 26 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 07:19 ب.ظ http://www.raze-nahan.blogfa.com/

سکوت دل عزیزم سلام

عید وصایت و ولایت امیر مومنان مبارک

به ذرّه گر نظر لطـف ، بوتراب کند
به آسمان بردش ، کار آفتاب کند

[گل]

miniatorang چهارشنبه 27 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 01:23 ق.ظ

سلام سکوت دل مهربون
خوبی؟
عیدت مبارک
حال بانو چطوره؟
ترو خدا مواظبشون باش
نزار غصه بخورن.
بانو یه جواهره
خوش به حالت که هیچ وقت تنها نیستی.

مریم شنبه 30 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 07:06 ب.ظ http://http:/www.raze-nahan.blogfa.com/

سلام
سکوت دل عزیز
من که چند وقته دارم به در بسته می زنم ولی امیدوارم بالاخره این در باز بشه .
شب یلدای خوبی داشته باشید .

فرا سه‌شنبه 3 دی‌ماه سال 1387 ساعت 01:28 ب.ظ

سلام سکوت عزیز وقت بخیر
واقعا انتخابت عالیه واقعا لذت بردم دست مریزاد .
خیلی بهم چسبید .
به واقع دعا بهترین هدیه رایگان هست که گاهی هم چقدر گیراست . بخصوص دعای پدر و مادر که ای کاش همه از اون بهره مند باشیم .
سکوت عزیزم کوتاهی منو ببخش و با دل مهربونت از سر تقصیرم بگذر .
خیلی دیر شده ولی شب یلدا مبارک و امید که شب خوبی رو پشت سر گذاشته باشی .
برات بهترین آرزوها رو دارم و امید که همیشه برقرار و خوشبخت باشی .
تا بعد

سکوت سه‌شنبه 10 دی‌ماه سال 1387 ساعت 03:21 ق.ظ

نتونستم واسه بالایی نظراتو باز کنم
بنابراین نه که خیلی هم صاحب نظرم نظرمو در مورد پست بالا میگم
اون پست منو یاد این بیت انداخت در درجه ی اول :
نام نیکو گر بماند زآدمی
به کز او ماند سرای زرنگار

حالا هیچ ربطی هم نداشتا تقریبا
ولی خانومی اگه قرار باشه به بدی ازمون یاد بشه همون بهتر که با مرگمون فراموش بشیم
منم جدیدا خیلی به مرگ فکر کردم
گاهی میترسم وگاهی هم دوستش دارم ومیخوام به استقبالش برم ولی خیلی که فکر میکنم میبینم نه هنوز هزار تا کار نکرده دارم
هنوز بچه رو اجاقه
بابام لب حوضه
....
خلاصه بهونه زیاد دارم واسه موندن
امید که بهترین مرگها دربهترین موقعیتها نصیبمون بشه وازمون به خوبی یاد بشه
شادباشی وعاشق حق
التماس دعا
ایام محرمو تسلیت میگم
خدانگهدارت عزیزم

آریان دوشنبه 16 دی‌ماه سال 1387 ساعت 01:05 ق.ظ http://www.ZirePoosteEshgh.Blogfa.Com

با سلامی گرم

خوشحالم که فرصتی پیدا کردم

تا لحظاتی را در این وبلاگ ، فارق از دغدغه های این زندگی متلاطم،

لذت ببرم و به آرامش برسم

ممنون از وبلاگ خوبتون

آریان

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد